Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
martincz
|
Zaslal: po 07. července 2008 20:39 Předmět: Co s Bezem? |
|
|
Mam na moji zahrade za boudou vzrostly bez, 20 cm sirka u paty. Chystam se jej pokacet a uvolnit tak cestu jiz krasne rostoucim vysokym bambusum. Ale zas je skoda jej jen zlikvidovat. Cil je jasny -> zahubit jej houbami.
Trochu jsem to tu studoval, ale jsem laik. Mam jen zkusenosti s limcovkou v zahone a hlivou na bukovem spalku (za par dni pujde do zeme uz je rasne prorostly).
Ale co za houbu na to zive bezove drevo? Uvazuju, ze ten bez uriznu tak ve vysce 2 m, kde ma kmen jeste silu pres 10 cm a neco do nej naockuju skrze vrty. Jenze prodavane ucha jidasove nejsou odolne mrazu...
Ma nekdo tip jak problem vyresit? Ma smysl treba naockovat kulturni sadbou z Mycelium Wolf + pridat jine houby? Jake? Nebo jak prenest klasicke nase ceske Ucho na muj zivy kmen?
Diky za kazdou radu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jiří Véle Čestný člen
|
Zaslal: po 07. července 2008 22:50 |
|
|
No sice nevím proč nahrazuješ šeřík bambusem ale to je tvůj problén, asi bude lepší ho odříznout (ucho = 5-10r. móóóžná některý z houževnatců ale nevím nevím rozklad bude na dlouho a bez výsledku). _________________ Jirka Véle |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jiří Véle Čestný člen
|
Zaslal: po 07. července 2008 22:53 |
|
|
Kobinace sadby s přírodou néé néé _________________ Jirka Véle |
|
Návrat nahoru |
|
|
martincz
|
Zaslal: čt 10. července 2008 9:42 Předmět: co s bezem |
|
|
Diky za odpoved.
Nikoliv serik, ale Bez nahrazuji bambusem a to proto, ze na tehle zahrade pestuji vyhradne exotiku.
Ta doba rozkladu mi nevadi a bambusu taky ne. Naopak nechci riskovat kontaminaci roundupem. A nakonec, rad bych tem bezovy parez nejak zuzitkoval.
Lze tedy nejak ten parez primet, aby prijal odnekud ucho jidasovo nebo to musim nechat nahode ze na to samo "vleze"? Pokud by nic z toho neslo, co hliva? Poroste na bezu?
Jake houzevnatce jsi mel na mysli?
|
|
Návrat nahoru |
|
|